Despre problemele UMF Iași, care pot fi rezolvate prin transparență managerială

Astăzi, 19 ianuarie 2016, Prof. Univ. Dr. Norina-Consuela Forna a prezentat în fața personalului medical din cadrul Clinicii a IV-a a Maternității Cuza Vodă și a Clinicii de Boli Infecțioase, principalele obiective pe care le are în vedere pentru ocuparea funcției de rector în cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași (UMF).

După o scurtă prezentare a unui vast CV care cuprinde: două titluri Doctor Honorius Causa, Membru World Member of Leanding Implant Centres, Chevalier dans l`Ordre des Palmes Academiques sau Specialist European în protetică dentară, candidatul pentru poziția de Rector al UMF Iași a adus în discuție principalele probleme cu care se confruntă Universitatea. Din cele relatate de aceasta, una dintre cele mai arzătoare urgențe a UMF este concentrată în jurul lipsei spațiului pentru desfășurarea activităților. „Funcționăm ca într-o cutie de chibrituri. Fie reducem numărul de studenți, fie oferim mai multe spații pentru desfășurarea activităților.”, a explicat prof. univ. dr. Norina Forna. Unul dintre principalele obiective ce stau scrise în planul managerial al Decanului Facultății de Medicină Dentară, UMF Iași, se axează pe calibrarea numărului de studenți cu cel al spațiilor disponibile în vederea obținerii unui proces de asimilare academic normal, care se ridică la înălțimea așteptărilor Uniunii Europene. Cu toate că UMF a intrat în posesia clădirii în care își desfășura activitatea Universitatea Petre Andrei Iași, spațiul este încă nefolosit din cauza procedurilor birocratice. „S-a cumpărat clădirea Universității Petre Andrei degeaba. Ar trebui să vedem. Ce terenuri avem? Putem să cumpărăm ceva pentru a ieși din această criză a spațiilor insuficiente?”, clarifică Norina Forna.

Normalitatea academică trebuie să revină la UMF!

Pe lângă cele amintite mai sus, unul dintre cel mai importante puncte cuprinse în planul de management al Norinei Forna face referire și la asigurarea unui cadru familiar între toate disciplinele UMF, fără a pune accentul doar pe câteva dintre acestea, în defavoare altora. Înștiințată de faptul că există mari discrepanțe între disciplinele Farmacie și Medicină Generală, candidatul a subliniat faptul că „trebui să existe o normalitate academică în care faci lucrurile după măsura calităților pe care le deții”. Totodată, aceasta susține cu tărie realizarea unor proiecte, cu susținere europeană, pe baza cărora clinicile și disciplinele din cadrul UMF să poată obține aparatura necesară dezvoltării profesionale a studenților. „Lista mea de priorități cuprinde nevoile clinice, promovarea umană și implicarea tuturor cadrelor didactice, de la fiecare disciplină, în proiecte europene care să crească prestigiul UMF și care să reprezinte un adevărat ajutor profesional pentru studenți”, explică Norina Forna. Pe de altă parte, accesarea unor fonduri prin proiecte europene ar aduce, pe lângă dotarea UMF cu aparatura necesară studenților, și salarii în plus cadrelor didactice angrenate în acestea. Necesitatea acestui lucru și prin prisma faptului că în cadrul evaluărilor și aplicațiilor depuse de cadrele medicale, importante sunt proiectele la care au participat, ori publicațiile în care și-au expus cunoașterea profesională.

În cele din urmă, alături de cadrele medicale prezente, Norina Forna a condamnat sistemul de vot nesigur, ambiguu și regulamentul de vot incert, care va face ca, în cele din urmă, rolurile să se inverseze, experiența profesională și faptele care o dovedesc pe acesta fiind lăsate în umbră. „Doresc o normalitate academică, dreptate și să ajutăm studenții în evoluția profesională prin răspunderea la nevoile acestora: practică într-un cadru cu toate dotările necesare. Mi-aș dori ca UMF să devină Universitatea generațiilor viitoare”, subliniază Norina Forna.

Marți, 19 ianuarie a.c., prof. univ. dr. Norina Consuela Forna s-a întâlnit cu o parte din personalul medical de la Spitalul Clinic „Căi Ferate” din Iași. În acest sens, prof. Forna și-a prezentat planul managerial, care susține candidatura la funcția de rector a Universității de Medicină și Farmacia „Gr. T. Popa” din Iași (UMF).

Experiența, un argument pentru candidatura la funcția de rector

În cadrul acestei întâlniri, decanul Facultății de Medicină Dentară din Iași și-a prezentat activitatea profesională în cadrul mai multor asociații locale, naționale și internaționale. A vorbit despre îmbunătățirile care au fost aduse Facultății de Medicină Dentară și UMF-ului. Prin coordonarea proiectelor europene, a reușit să aducă bugetului universității 13,7 miliarde de euro: „ Știu ce fonduri să accesez. Am adus 13,7 milarde de euro bugetului universității, fie pe dotări, fie pe salarii administrative”, a declarat prof. univ. dr. Norina Forna.
Baza candidaturii prof. univ. dr. Norina Forna este reprezentată de experiența în domeniul academic și în acțiunile de managment, astfel cei 30 de ani în învățământ o prezintă ca fiind candidata potrivită pentru funcția de rector a UMF.

De-a lungul întâlnirii, Norina Forna a pus problema studenților francofoni care se îndreaptă spre universitățile din vest mai mult decât spre Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” din Iași și a ridicat un semn de întrebare pentru auditoriu: ”Acest lucru este în dezavantajul nostru. Cum credeți că ar trebui să procedăm?”. O altă problemă adusă în discuție a fost cea a sistemului de votare, care nu este tocmai util. Acest lucru a fost confirmat și de cadrele medicale.

„Creștem împreună pentru ca universitatea să crească”

Invocând sloganul „Creștem împreună”, decanul Facultății de Medicină Dentară din Iași a vorbit despre necesitatea de a crește împreună pentru ca universitatea să fie văzută dintr-o perspectivă foarte bună. Iar pentru acest lucru comunicarea este cea mai bună modalitate. „Vreau să comunic cu dumneavoastră. Vreau să știu ce vă doriți. Vreau o listă cu problemele pe care le întâmpinați”, adăugat prof. univ. dr. Norina Forna. La invitația acesteia, personalul medical a prezentat principalele probleme, necesitatea existenței unui laborator de cercetare în spital și existența limitată a sălilor de lucrări. „Chirurgii nu dispun de săli de lucrări”, a declarat unul dintre participanți.

În încheierea întâlnirii, în sesiunea de întrebări și sugestii, cei prezenți la întâlnire s-au arătat interesați de planul managerial al candidatei. „Polul de cercetare este necesar pentru venituri. Trebuie neapărat să-l puneți în aplicare”, a precizat unul dintre medici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *